Awaria poduszki powietrznej w samochodzie – gdzie należy się udać?

Poduszka powietrzna, zaraz obok pasów bezpieczeństwa, stanowi najważniejszą gwarancję naszego bezpieczeństwa w razie wypadku drogowego lub kolizji. Jej głównym zadaniem jest ochrona osoby siedzącej w fotelu poprzez amortyzację uderzenia głowy i klatki piersiowej. Podczas wypadku istnieje duże ryzyko uderzenia w inne elementy pojazdu, takie jak chociażby deska rozdzielcza, co może przyczynić się do powstania poważnych urazów, dlatego zabezpieczenie osoby znajdującej się wewnątrz pojazdu jest tak ważne. Potwierdzeniem skuteczności tego niesamowitego wynalazku jest to, że został odkryty w 1973 roku i pomimo dużego postępu technologii, stanowi standard wyposażenia każdego nowoczesnego pojazdu.
Poduszka powietrzna w standardzie każdego nowego samochodu Mitsubishi
Obecnie, każdy nowy samochód z salonu Mitsubishi posiada poduszki powietrzne w standardowym wyposażeniu. Jeszcze nie tak dawno nie było to takie oczywiste, a dzisiaj już nawet nie zwracamy uwagi na ich obecność. To element wyposażenie, którego raczej nikt z nas nie chce wypróbować, ale kupując starszy model samochodu warto zorientować się czy dany pojazd je posiada. W końcu ich obecność może nas uchronić przed poważnymi urazami, a nawet uratować życie.
Jak działa poduszka powietrzna?
Poduszka powietrzna to zaawansowany system bezpieczeństwa, który chroni pasażerów pojazdu przed obrażeniami w razie wypadku. Poduszka powietrzna szybko i automatycznie reaguje na wstrząsy i działanie siły grawitacji, poprzez wybuch chroniący pasażerów przed możliwymi obrażeniami. System poduszki powietrznej składa się z czujników oraz aktywatorów, które działają w sytuacji wykrycia wypadku. Czujnik wykrywa, czy doszło do wstrząsu, a następnie informuje aktywator, aby uruchomił system poduszek powietrznych. Aktywator wysyła impulsy do urządzenia zawierającego gaz, który rozszerza się, tworząc poduszkę powietrzną wokół pasażerów.
Poduszka powietrzna jest tak zaprogramowana, aby mogła zadziałać w odpowiednio szybkim tempie – chroniąc pasażerów i nie narażając ich na zbyt duże obciążenia. System jest wysoce skuteczny, dlatego poduszka powietrzna jest standardowym wyposażeniem zarówno w starszych jak i nowoczesnych samochodach.
Poduszki powietrzne – rodzaje i specyfika
Najbardziej popularne są oczywiście poduszki powietrzne umieszczone w kierownicy lub w kokpicie przed pasażerem. Od wielu lat, w nowoczesnych samochodach montowane są również inne zabezpieczenia, takie jak boczne airbagi chroniące osoby znajdujące się w pojeździe przed uderzeniem w bok auta.
Poduszki powietrzne z przodu
Poduszki powietrzne z przodu umieszczone w kierownicy lub przednim panelu samochodu, mają chronić osobę prowadzącą pojazd i pasażera przed urazami w razie wypadku. W przypadku gwałtownego hamowania lub kolizji, poduszki powietrzne uwalniają się automatycznie, aby ochronić twarz i tułów pasażerów przed uderzeniami.
Poduszki powietrzne boczne – airbagi
Poduszki powietrzne boczne są umieszczone w bokach foteli po obu stronach pojazdu, aby chronić głowę i tułów pasażerów. Są również aktywowane automatycznie w przypadku gwałtownego hamowania lub kolizji, aby chronić ciało pasażerów przed naciskiem i uderzeniami w sytuacji wypadku.
Poduszki powietrzne kurtynowe
Poduszki powietrzne kurtynowe są umieszczone w bezpiecznej odległości od pasażerów i odgrywają ważną rolę w zapobieganiu urazom głowy. Kurtyna powietrzna jest odpowiednio zaprojektowana, by zapobiec przedostawaniu się szkodliwych cząstek do wnętrza samochodu w wyniku wypadku. Daje to dodatkowe bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom, chroniąc ich przed urazami i większymi obrażeniami w przypadku dachowania. Systemy poduszek powietrznych kurtynowych są samoczynnie aktywowane i działają w obydwu kierunkach, aby zapobiec odwrotnemu ruchowi głowy i szyi, który może zakończyć się urazem.
Najnowsze komentarze